Promotionen

Am Lehrstuhl Ostasienwirtschaft/China abgeschlossene Promotionen

Thema der Dissertation

Stand Oktober 2025

  • Analyse der Verhaltensannahmen der Transaktionskostentheorie – Bounded Rationality im Kontext von Social Embeddedness
  • Implikationen des Internets für das Transaktions- und Transformationskosten-niveau in der chinesischen Volkswirtschaft unter besonderer Berücksichtigung eines Digital Divide
  • Chinese Railways: Reform and Efficiency Improvement Opportunities  
  • International Brand Management of Chinese Companies. Case Studies on the Chinese Household Appliances and Consumer Electronics Industry Entering US and Western European Markets
  • Towards Resolving the Discretion Puzzle: An Empirical Investigation of the Impact of Managerial Discretion on Performance for 467 Companies in China
  • Erfolgskritische Faktoren der koordinativen Ausgestaltung und Steuerung internationaler Akteursbeziehungen – Analyse auf Basis einer integrativen Modellierung zentraler Perspektiven der Theorie der Unternehmung
  • Akzeptanz von Elektroautos in Deutschland und China. Eine Untersuchung von Nutzungsintentionen im Anfangsstadium der Innovationsdiffusion
  • Der Einfluss institutioneller Rahmenbedingungen auf die Bankenbewertung in China: Eine empirische Analyse systematischer Kapitalmarktreaktionen auf fiskal- und geldpolitische Maßnahmen
  • Analysis of Chinese Consumer Behavior: Value Propositions and Perceptions Determining Purchasing Decisions of Foreign and Local Consumer Goods Brands
  • Private guarantees and relational networks – A micro-level study of small business lending transactions in China
  • How Does Social Distance Influence Behavior at the Individual Level and the Group Level? A Story Through Experimental Economics
  • China’s Biopharmaceutical Industry: Organization-al Dynamics in a State Capitalist Setting
  • Varieties of Regional Innovation Systems in Host Countries and Their Impact on the Foreign Research and Development Strategies of Multinational Enterprises: Evidence from China
  • Chinese listed national oil companies: An analysis of the minor shareholder within an agency theory framework
  • Political Connections and Corporate Risk-taking in China’s Private Enterprise Sector
  • The Transformation of the Employment System at the Chinese State-owned Enterprises – Application of a Contract Approach
  • Decentralisation, Institutionalised Cooperation, and Forest Self-Governance in China: Theory and Experiment