Publikationsliste der Universitätsbibliothek

Publikationen

  1. Katsikeas, Constantine S.; Heinberg, Martin; Ozkaya, H. Erkan; Taube, Markus:
    How nostalgic brand positioning shapes brand equity : differences between merging and developed markets
    In: Journal of the Academy of Marketing Science (2019), S. 1 - 22
    DOI: 10.1007/s11747-019-00637-x
     
  2. Horak, Sven; Taube, Markus; Yang, Inju; Restel, Katja:
    Two not of a kind : Social network theory and informal social networks in East Asia
    In: Asia Pacific Journal of Management, Jg. 36 (2019), Heft 2, S. 349 - 372
    DOI: 10.1007/s10490-018-9602-z
     
  3. Taube, Markus:
    Ostasiens aufstrebende Weltmarktführer : Staatsnahe Kolosse, innovative Startups und global orientierte Guerilla-Unternehmer
    In: Ifo-Schnelldienst, Jg. 72 (2019), Heft 15, S. 12 - 16
     
  4. Dai, Shuanping; Taube, Markus:
    The long tail thesis : Conceptualizing China’s entrepreneurial practices in Fintech and electric vehicles
    In: Chinese Management Studies (2019)
    DOI: 10.1108/CMS-03-2019-0109
     
  5. Li, Yuan; Taube, Markus:
    The implications of the ‘Belt and Road Initiative’ on globalization and inclusive growth for the Eurasian continent
    In: Journal of Chinese Economic and Business Studies, Jg. 16 (2018), Heft 3, S. 233 - 240
    DOI: 10.1080/14765284.2018.1491667
     
  6. Taube, Markus; in der Heiden, Peter Thomas:
    Expert Assessment: Protectionist import duties under the Trump Presidency: Direct and indirect impact on the German Aluminium industry 2018
     
  7. Heinberg, Martin; Ozkaya, H. Erkan; Taube, Markus:
    Do corporate image and reputation drive brand equity in India and China? - Similarities and differences
    In: Journal of Business Research, Band 86 (2018), S. 259 - 268
    DOI: 10.1016/j.jbusres.2017.09.018
     
  8. Heinberg, Martin; Ozkaya, H Erkan; Taube, Markus:
    The influence of global and local iconic brand positioning on advertising persuasion in an emerging market setting
    In: Journal of international business studies, Jg. 48 (2017), Heft 8, S. 1009 - 1022
    DOI: 10.1057/s41267-017-0071-2
     
  9. Heinberg, Martin; Ozkaya, H. Erkan; Taube, Markus:
    A brand built on sand : is acquiring a local brand in an emerging market an illadvised strategy for foreign companies?
    In: Journal of the Academy of Marketing Science, Jg. 44 (2016), Heft 5, S. 586 - 607
    DOI: 10.1007/s11747-015-0452-7
     
  10. Taube, Markus:
    China auf der Suche nach einem neuen Entwicklungs- und Wachstumsmodell: Wirtschaftswunder war gestern
    In: Politische Studien : Orientierung durch Information und Dialog, Jg. 67 (2016),
    Heft 467, S. 22 - 32
     
  11. Horak, Sven; Taube, Markus:
    Same but different? Similarities and fundamental differences of informal social networks in China (Guanxi) and Korea (Yongo)
    In: Asia pacific journal of management, Jg. 33 (2016), Heft 3, S. 595 - 616
    DOI: 10.1007/s10490-015-9452-x
     
  12. Taube, Markus:
    Der beschwerliche Umbruch hin zu China 2.0 : nationale Umstrukturierung und neue Rolle in der Weltwirtschaft
    In: Ifo-Schnelldienst, Jg. 69 (2016), Heft 7, S. 17 - 20
     
  13. Taube, Markus:
    Institutional idiosyncrasies and alternative ways of doing business: what can we learn from East Asia? ; guest editorial
    In: Asian business & management, Jg. 14 (2015), Heft 4, S. 251 - 256
    DOI: 10.1057/abm.2015.13
    URN: urn:nbn:de:1111-2017012210545
     
  14. Taube, Markus; Heiden, Peter in der:
    Analysis of industrial policies and discretionary government interventions in the Chinese steel tubes and pipes industry : report compiled for the European Steel Tubes Association
    2015
     
  15. Taube, Markus; Heiden, Peter Thomas in der:
    Assessment of the normative and policy framework governing the Chinese economy and its impact on international competition : final extended report
    2015
     
  16. Heinberg, Martin; Taube, Markus:
    Marketing mix drivers of brand equity : differences between foreign and domestic FMCG brands in China ; abstract In: Global networks : organizations and people ; proceedings of the 57th Annual Meeting of the Academy of International Business ; Bengaluru, India, June 27-30, 2015 / Mudambi, Ram; Kiyak, Tunga (Hrsg.). - Annual Meeting of the Academy of International Business ; AIB - East Lansing, MI: Academy of International Business, 2015, S. 126
     
  17. Taube, Markus; Dudenhöffer, Kathrin:
    Marktpotential für E-Autos
    In: Das Wirtschaftsstudium : WISU (2014), Heft 5, S. 636 - 640
     
  18. Taube, Markus:
    Innovation made in China? Warum Chinas High-Tech Cluster so wenig Neues schaffen
    Die kleine Form 08. Januar 2014, Essen 2014
    (Die kleine Form 2013/2014)
    URN: urn:nbn:de:hbz:464-20150224-092622-2
    Volltext in DuEPublico : Dokument 32897
     
  19. Taube, Markus:
    Grundzüge der wirtschaftlichen Entwicklung und ihre ordnungspolitischen Leitbilder in der VR China seit 1949
    Duisburg: Inst. für Ostasienwiss., 2014
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 96)
    URN: urn:nbn:de:hbz:464-20160708-093627-3
    Volltext in DuEPublico : Dokument 41052
     
  20. Conlé, Marcus; Taube, Markus:
    Anatomy of cluster development in China : The case of Health Biotech Clusters
    In: Journal of Science and Technology Policy in China, Jg. 3 (2012), Heft 2, S. 124 - 144
    DOI: 10.1108/17585521211256982
     
  21. Pascha, Werner; Storz, Cornelia; Taube, Markus:
    Coordination between inertia and dynamic development : An overview of issues and contributions
    In: Pascha, Werner; Storz, Cornelia; Taube, Markus: Institutional variety in East Asia : formal and informal patterns of coordination - Cheltenham [u.a.]: Edward Elgar Publishing Ltd., 2011- (New horizons in institutional and evolutionary economics), S. 1 - 20
    ISBN: 978-1-8498-0795-1
     
  22. Heiden, Peter in der; Taube, Markus:
    China's iron and steel industry at the global markets interface : Structural developments and industrial policy interventions
    In: The Copenhagen Journal of Asian Studies : CJAS, Jg. 29 (2011), Heft 2, S. 110 - 142
     
  23. Pascha, Werner; Storz, Cornelia; Taube, Markus:
    Institutional variety in East Asia : formal and informal patterns of coordination
    Cheltenham: Edward Elgar Publishing, 2011
    (New horizons in institutional and evolutionary economics)
    ISBN: 978-1-8498-0795-1
    DOI: 10.4337/9781849807968
     
  24. Conlé, Marcus; Taube, Markus:
    The Chinese law, finance & growth paradox
    Duisburg, 2010
    (Diskussionsbeiträge der Mercator School of Management der Universität DuisburgEssen, Campus Duisburg ; 365)
     
  25. Conlé, Marcus; Taube, Markus:
    Anatomy of Cluster Development in China : The case of health biotech clusters
    Duisburg: Inst. für Ostasienwiss., 2010
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 84)
    URN: urn:nbn:de:hbz:464-20150121-094254-0
    Volltext in DuEPublico : Dokument 27136
     
  26. Conlé, Marcus; Taube, Markus:
    Regional specialization in China's biopharmaceutical industry
    In: Chinese Management Studies, Jg. 4 (2010), Heft 4, S. 339 - 359
    DOI: 10.1108/17506141011094136
     
  27. Taube, Markus; Heiden, Peter in der:
    China Steel Inc. - state owned and state run : an investigation of state business interaction in the world's largest steel industry
    Marburg: Metropolis-Verl., 2010
    (Economic studies on Asia ; 8)
    ISBN: 978-3-89518-793-3
     
  28. Taube, Markus; Schmidkonz, Christian:
    Meyers Atlas China : auf dem Weg zur Weltmacht
    Mannheim: Meyers, 2010
    ISBN: 978-3-411-08281-0
     
  29. Taube, Markus:
    Ökonomische Entwicklung in der VR China : nachholendes Wachstum im Zeichen der Globalisierung
    Duisburg: Inst. für Ostasienwiss., 2008
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 74)
    URN: urn:nbn:de:hbz:464-20150115-101207-9
    Volltext in DuEPublico : Dokument 19305
     
  30. Taube, Markus:
    Chinas Rückkehr in die Weltgemeinschaft : Triebkräfte und Widerstände auf dem Weg zu einem "global player"
    Duisburg: Inst. für Ostasienwiss., 2003
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 51)
    URN: urn:nbn:de:hbz:464-20120913-100357-4
    Volltext in DuEPublico : Dokument 5508
     
  31. Heberer, Thomas; Taube, Markus;
    Institut für Ostasienwissenschaften, GerhardMercator-Universität Duisburg:
    China, the European Union and the United States of America
    Duisburg, 2002
    (Duisburger Arbeitspapiere Ostasienwissenschaften ; 45)
    URN: urn:nbn:de:hbz:464-20120718-142509-4
    Volltext in DuEPublico : Dokument 5490
     

 

Publikationsliste